Sabtu, 15 Januari 2011

kalau Nak Berenang Kena Dalam Kolam BUkan Atas Katil...




PJM 3104 iaitu subjek renang merupakan major subjek pada semester 2 pelajar major Pendidikan Jasmani di IPG..Di sinilah aku mula mengenal cara yang betul untuk berenang. Di kolam ini jugalah aku mengenali ape itu boobing ape itu "water trading". semuanya aku pelajari di sini. masih teringat aku masa dekat kampung dulu..aku ler jaguh parit dekat kampung tue..semua jenis terjunan serah jer dekat aku..ready dekat atas jambatan then terjun sambil wat somersault ala-ala penerjun untuk sukan olimpik 2..hahaha...papejer..
ape yang aku nk share dekat sini adalah apa yang aku dapat daripada kelas renang PJM3104 yang aku belajar selama 1 semester nie..woww..lama jgk aku belajar kan untuk subjek renang nie..1st n foremost korang kalau nk berenang secara formal mcm nie kena r ada swimming suit dulu..klu korang nk terjun n berenang dalam parit belakang rumah korang no need ler sume nie..just pakai short cukup..haha..swimming suit yang aku pakai nie sumenya brand arena..yeler, nk jaga status budak sains sukan kan..kne r pakai barang yg ade branded..haha..list die mcm dekat bawah nie :
    baju arena : RM 70
    seluar arena : RM 50
    goggles arena : RM 30 with anti fog
    swimming cap : RM 15
    total : RM 160...
haha...nampak murah jer kan..tp masa aku beli nie ade less dekat jusco maluri 2..selamat sikit aku punye cash..tp melayang jugak r..nak wat cmner kan..nak belajar kena r keluar modal..kunk lecturer tanya kenapa xbeli sedangkan IPG dh peruntukkan elaun buku..hahaha..watever jeler..

pastue masa belajar 2 bukan kemain semangat aku nie..concentrate dekat every class with my lecturer EN.JALAL ada dlm gmbr yg pakai baju white colour tue..yang best tentang lecturer aku nie die suka bg support even ko xpandai berenang pun sebenarnya..haha..aku nie kalau nk kira bape gelen air yang dah tertelan x terkira dah..klu kumpul satu sem then luah balik sume air yang aku tertelan tue sure penuh dalam kolam tu air..hahaha..tp org tua cakap belajar biar sampai pandai"orang tua-tua ke cakap aku yg cakap nie"..papeler..yang penting usaha itu tangga kejayaan..betol x kawan-kawan..haha..
then a week before kitorng ujian amali kitorang kne buat satu karnival akuatik untuk bagi peluang kepada semua bakal-bakal cikgu nie handle tournament walaupun it is just small tournament..

hasilnya...kornag tengok ler gmbar dekat atas 2..hihihi..kiranya dah boleh jadik pelapis kepada skuad akuatik negara dah aku nie..boleh join Daniel Bego untuk wakil negara dah..hihihi :)..tp menang kalah kan adat pertandingan..mungkin aku menang sebab opponent aku x training..(ayat EN.ZULKARNAIN) lecturer yang paling hensem dalam jabatan sains sukan tu..hahaha..

ape yang paling aku suke bila ujian amali aku boleh perform habis sampai habis aku kerjakan diri aku nie tiap2 petang berendam dalam kolam..hahaha..tapi alhamdulillah...sumenya dah lepas dan aku sekarang nie dah melangkah satu sem lagi..hahaha..rasa boring jgk kalau aku just upload sume nota jer dalam blog aku nie kan..so aku nk serapkan sikit2 pengalaman n rumusan aku..hahaha..
ok ler..nak solat zohor plak..dah lambat nie..sumenya sbb dok update blog..hihi..thanx to her...sbb dok peringat aku supaya aku update blog aku..hahaha..nie kalau aku dekat rumah mau kena hamput dek mak aku sbb lambat semayang..
 ok sume..kalau ada pape nak tnye just comment balik jerk..tp kalau x puas hati smpan dulu erk..see u in court jerk..wawawa...

"Majulah Sukan Untuk Negara"

4 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peluang Kerjaya Jururawat

Peluang Kerjaya Jururawat
Rebutlah Peluang Kerjaya Ini..Budak Pj doakan kalian semua berjaya kelak....peace :)