Ahad, 24 April 2011

Aku Nak KaHwiN....

Perkahwinan atau nikah menurut bahasa ialah kumpul dan campur.
Menurut istilah syarak pula ialah ijab dan qabul(akad) yang menghalalkan persetubuhan antara lelaki dan perempuan....

entry aku kali nie bab kahwin..haa..sebab ape aku sibuk nk cerita bab kahwin nie??dah gatai sgt nak kawin ka??hihi..bukan ler kawan2..sebenarnya aku nk bgtaw yg aku skrg nie tgh menjalani kursus kahwin selama 2 hari..haha..bukan sbb aku nk kahwin dah..tp sbb ada peluang then nk tawu apa yang perlu dibuat sebelum nikah nanti..so aku amik inisiatif awai dengan menghadiri kursus nie..lagi pun aku dapat murah sangat n aku rasa bayaran kursus nie adalah yang terpaling murah aku pernah join..cume RM 20 sahaja..murah kan??haha..


      ok ler..nk cter r sikit ape yg aku dapat setakat hari nie..harinie ada 3 modul yang disampaikan td..bapak mengantuk giler..hahanasib baik penceramah x membosankan..klu x mmg dah terbongkang r aku..haha..penceramah pertama cerita pasai akidah n ibadat..2 perkara penting sebagai seorang muslim tambah-tambah lagi bila nak jadi suami..haha..itu ler pentingnya ada kursus pra perkahwinan nie..kena ukur tahap keimanan diri 2 takat mana dah sblom jadi suami orang. 



nie ha...ustaz mula-mula dari JAKIM yang bg ceramah..dok gelak jer nie..haha

muka-muka kawan aku yg dah bosan dgq ceramah..haha.















so, moral of the story..
.........apew aku nk cerita aku dah cerita..kepada kawan-kawan kat luaq tu xpon yg tgh dok baca entry aku nie..lepas nie if ada peluang nk wat kursus kahwin pegi ler..sure korang sume xkan menyesal..sume nie ilmu kot...jgn rasa rugi untuk belanjekan duit korang untuk mendapatkan ilmu..kepada kawan-kawan especially student IPG Kampus Ilmu Khas, korang jgn risaw xdpt join kursus kali nie sbb insyaAllah aku akan wat kursus kahwin semester depan. tapi mungkin bayaran dia x macam nie ler..dalam RM 50 jer kot rasanya..so, doakan aku dapat siapkan kertas kerja aku dengan cemerlang dan program yang aku rancangkan nie berjalan dengan baik..amin..



p/s : To my honey : Awak...maaf ye x dapat tggu awak amik kursus kahwin sekali. kalau ada rezeki nnt saya amik utk 2nd time plak taw..tp dgn awk plak erk..hihi..pasnie dah boleh antar rombongan g umah awak dah..ngee :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peluang Kerjaya Jururawat

Peluang Kerjaya Jururawat
Rebutlah Peluang Kerjaya Ini..Budak Pj doakan kalian semua berjaya kelak....peace :)