Jumaat, 29 Julai 2011

Yeayy!!! Ramadhan nak Jengok aku...

Assalamualaikum w.b.t dan salam 1 Malaysia...

Buat sahabatku yang dah lama tggu aku punye new entry, maaf ler bebanyak sebab mmg dah kurang nk update blog wat masa nie..Terlalu bz sangat dengan kerja-kerja dekat maktab nie..haha..

Actually banyak mende nak citer dengan kamu semua tapi wat masa ni nak cter pasal Bulan yang akan mengunjungi kita 4 hari lagi iaitu Bulan Ramadhan...Dengar jer nama bulan nie komfom-komfom kita semua terus tukar niat untuk berubah menjadi yang lebih baik daripada tahun lepas kan??Semua nak buat amalan baik banyak-banyak macam sedekah,pergi solat terawih, baca Al-Quran dan yang paling penting x tinggal solat 5 waktu sehari semalam.

Memang x boleh nak disangkal lagi kebenarannya memang mcm tu..Kita manusia adalah selemah-lemah umat dan kita juga akan sentiasa mengharapkan ehsan daripada Allah s.w.t untuk meneruskan kehidupan kita di dunia ini.

Apa sebenarnya aku nak cerita ialah mengenai persediaan menghadapi bulan puasa tahun ini. Persediaan bagi aku macam taun-taun lepas jgk..Beli barang-barang dapur tapi prepare untuk sahur jerk. Taun nie aku satu rumah plan nak bukak puasa dekat masjid..Dapat menjimatkan duit perbelanjaan. hahaha..

Macam mane plak dengan kawan-kawan sume??sama jgk ke preparation kita...Mesti x sama kan..Ada yang plan nak beli macam-macam juadah untuk berbuka puasa. Nak memaniskan tekak yang akan berhenti makan dan minum selama sehari suntuk nie kan...

Rasanya setakat nie saja nak bercerita mengenai persediaan puasa bagi aku...Nasihat daripada aku buat korang semua.."Puasa jangan x puasa"...Then kalau agak-agak dah lupa syarat sah puasa bukak kitab balik erk..hihihi..

p/s  :  Semoga sentiasa dirahmati oleh Allah s.w.t dan Selamat menyambut Ramadhan Al-Mubarakh...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peluang Kerjaya Jururawat

Peluang Kerjaya Jururawat
Rebutlah Peluang Kerjaya Ini..Budak Pj doakan kalian semua berjaya kelak....peace :)