Sabtu, 10 Disember 2011

SAJAK BUAT IBU

Assalamualaikum w.b.t dan Salam 1 Malaysia....

Semenjak dua menjak tiga menjak nie aku rasa ada satu perubahan dalam hidup aku sedang berlaku..haha..aku dah mula minat untuk membaca..aku pun tak taw mana celah datang minat nak membaca pulak..haiseyhhh..selama nie bila time study bukan rajin nak membaca..tengok buku tue pun dah macam nak tak nak jer..wawawawa

MINAT MEMBACA!!!!! hahaha..buku apa yang incik FAHRUDDIN suka baca tu?..kalau aku bagitaw jangan gelak erk..korang gelak aku tempeleng kepala sorang-sorang sampai pusing-pusing macam gasing..hahaha..buku yang aku suka baca tu adalah.................................................................


                      majalah ASUH


hihihi..macam nie ler majalah ASUH yang aku duk baca nie...amacam?cute miut tak..hahaha

banyak tauladan kalau baca majalah asuh nie...best sangat-sangat taw..


               
haha..apalah kejadah duk membaca majalah ASUH tue..itu kan majalah budak-budak...cuba baca mende-mende yang berfaedah sikit.kan lebih bagus..hadoiii~~~


sedang aku asyik membaca daripada sehelai ke helaian lain tetiba aku terpandang sebuah sajak...nak aku dendangkan ke sajak nie...die punye isi memang best!!!kalau nak aku dendangkan kena lorh pasang lagu dulu..hahaha..kalau xde lagu aku taip jeler..korang pandai-pandai ler baca sendiri..agak-agak suka dengan sajak nie boleh copy & save..hihihi

                                                       IBU

Ibu............
Kasih dan sayangmu harum umpama kasturi,
Akanku semat kukuh di dalam sanubariku,
Wajahmu umpama bulan purnama,
Sering menenangkan jiwaku...
Ibu...........
Segala nasihat yang kau berikan padaku,
Akan ku jadikan panduan sepanjang hidupku,
kelembutan bicaramu serta kelunakan suaramu mengaji,
Akan menjadi ikutanku sehingga akhir hayatku....
Ibu............
Semoga nur kasih-Nya akan sentiasa 
melingkari perjalanan hidupmu,
Terima kasih di atas segala pengorbananmu,
dan perit jernihmu membesarkanku,
Hanya Allah SWT sahaja akan membalasnya,
kaulah yang sentiasa bertakhta di hatiku.........




Menarik kan sajak dekat atas nie..aku baca pon dah sayup-sayup jer hati nie..kih3x..taching giler shiot..muahahaha...pape pun yang berlaku ingatlah orang yang kita sayang..kalau kita tak fikir orang yang kita sayang pun, kita berfikirlah mengenai orang yang sayangkan kita..hik3x..




NotaKaki : Ya Allah ya tuhanku, kau panjangkanlah umur Ibuku dan berikanlah beliau kesihatan diri untuk meneruskan kehidupan dengan baik dan sempurna....^_^

                                   



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peluang Kerjaya Jururawat

Peluang Kerjaya Jururawat
Rebutlah Peluang Kerjaya Ini..Budak Pj doakan kalian semua berjaya kelak....peace :)