Isnin, 27 Jun 2011

Trivia Mengenai Elaun!!!!


Assalamualaikum w.b.t. dan salam 1 malaysia...

Jam menunjukkan jam 0042 minit malam...Woi..awat x tidoq lagi nie.haha..Mata kemain cerah lagi gara-gara tidoq petang tadi sampai dah dapat tawaf 7 kali dah kaabah tue..haha..Kesan negatif kalau tidur time petang..hihi..Biasa lah perkara nie terjadik dekat students..Sape student dia tawu ler keadaan ni macam mana..(WOi tuan punye blog, bila ko nk start masok cerita ko..mukhadimah jer dah 1 perenggan).....=)

Demo nk cter pasal bab elaun nie sebab kebanyakan pelajar skrg nie tgh sesak duit..bukan sesak nafas okey..Nie semua bencana sebab duit belanja sem lepas dah lesap ntah kemana..Lastly nk belanja sem baru mula r merangkak. Nak mintak elaun dari FAMA komfom segan dah sebab time cuti aritue dok mintak jer manjang..keja part time malas nak buat. Hahahaha.."padan muke ko din oi.."

Aku sebenarnya xdeler berhajat sangat pasal elaun nie sebab aku tawu kesudahannya sama jerk. Elaun tue tetap masuk lambat jgk..adoiii!!!malas mau tunggu sama kau..Elaun yang aku nk sangat sekarang ni elaun buku yang sepatutnya dah masuk semester lepas lagi kalau ikut salasilah sebelum-sebelum nie..Tapi aku xtawu ape yang telah terjadi sampaikan elaun tu xmasok semester lepas. Agak-agak sebab kerajaan tgh simpan duit kot..Preparation untuk PRU..haha..

Then tadi aku dapat berita gumbira sedikit daripada Ketua Jabatan Pengurusan pasal duit elaun nie. Dia cakap akan masuk minggu hadapan. Dia ler cakap bukan aku..Statement nie boleh wat aku kena maki hamun dengan budak2 maktab nie kalau elaun xmasok jgk minggu depan. hahahaha..Tapi pape pon better kita semua rakyat jelata kat IPG nie berdoa ler supaya cepat sikit elaun buku tu masuk. Boleh ler nak beli barang-barang yang dah di listkan oleh lecturer. Kalau nak listkan mmg belambak r..Tapi aku listkan jgk separuh supaya korang sume taw kat mane aku belanje elaun buku aku..Bukan untuk g dating erk..haha..

1. Buku teks Pendidikan Jasmani tahun 1- tahun 6
2. Buku latihan Pendidikan Jasmani tahun 1-6.
3. Buku nota Pendidikan Jasmani Menyeluruh
4. Fotostat sukatan pelajaran PJ tahun 1-6
5.Fotostat huraian pembelajaran tahun 1-6

Ini baru untuk satu subjek jerk..Subjek pedagogi dalam pendidikan Jasmani. Belum masuk lagi subjek yang lain. Adoiii...ituler sebabnya aku nak sangat elaun buku tu. Supaya mende nie boleh disettlekan dengan cepat dan pantas. HIHIHIHI..

":::::...kalau ler aku kaya n banyak duit kan""":::'''

haaa...kalau duit aku banyak macam nie baru ler hidup aku senang kan..haha
nie bukan MLM ok..


yeahhh..duit yang banyak..duit...duitt...come to papa..haha
ini kalau aku bukak bank sendiri boleh ler ada banyak nie..haha..

p/s  : ko jangan nak berangan ler nak dapat duit sebanyak nie. Keja pun belum tentu lagi..haha

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peluang Kerjaya Jururawat

Peluang Kerjaya Jururawat
Rebutlah Peluang Kerjaya Ini..Budak Pj doakan kalian semua berjaya kelak....peace :)