Selasa, 13 September 2011

:::KeSibuKan DiRi Seorang PenunTuT :::

Assalamualaikum w.b.t dan salam 1 Malaysia...

Hurmmmmm...(mengeluh panjang...)..tengok tajuk pun korang sume dah tawu kenapa sampai aku nak mengeluh kan..Yeler, dekat tajuk siap dah cter lagi yang aku nie sibuk..Ehh..sory sikit..bukan penyibok ok..Tapi sibuk jerk..hihihi...Masuk minggu nie dah 2 minggu aku memulakan tugas sebagai pelajar dkt IPG nie dan sampai saat nie aku masih xberenti-renti lagi duk mngadap lappy aku nie..Mengadap bukan sebab leka or lalai dengan muka buku or laman web dot dot dot ok...Tapi kebizian aku nie sumenya berpunca daripada tugas aku jugak..

Ituler orang cakap, "rezeki jangan ditolak,bala jangan dicari"..Memang betul apa orang yang buat pepatah nie cakap. Mungkin die pernah lalui perkara yang sama macam aku jgk masa die kecik-kecik dulu kot..haha (apa-apa jeler)..Tapi yang penting aku rasa sekarang nie aku terlalu sibuk sangat dengan kerja-kerja sampingan aku sampaikan terlalu banyak yang aku dah tinggalkan..Mane x nyer cuba ko tgk asssgnmnt projek ko din...setakat mane dah ko settlekan..Haprak pun tadak!!!!!

Adoiii..kalau ler ada someone yang suka membebel dekat aku mcm nie, ntah ler apa akan jadi dekat aku..haha..Maunye aku terlibat dalam gejala WDJ..Apew ler singkof yng ko guna kali nie plak...WDJ by udin is "wat dek jerk"..hahaha..Kalau ler aku nie jenis manusia yang boleh jadik mcm 2 rasa2nya future aku macam mane erk??ntah ler..xdapat aku kenangkan...Mungkin masa sekarang aku bahagia giler tapi masa akan datang..Siapa yang tahu kan...

Bercakap pasal tanggungjawab plak or dalam sebutan omputeh dia responsbility memang sesuatu yang xdapat lari daripada kehidupan seseorang tue. Mane aku x cakap macam nie, setiap apa yang kita kerjakan di atas muka bumi ini adalah merupakan tanggungjawab kita. Sebab kita rasa bertanggungjawab ler kita wat n laksanakan benda tue..betol x??(adoiiii...ape lagi yang ko duk membebel nie..cukup-cukup ler 2)

Just nak share sikit ape yang aku bz sangat sampai sekarang ini adalah sebab 2 perkara yang makin dekat iaitu jamuan Hari Raya jabatan n Kurus Pra Perkahwinan Islam..Aku boleh kira orang kuat ler untuk 2 program nie.."Ya Allah, kau kuatkanlah dan tabahkanlah hati hambamu ini dalam melaksanakan tanggungjawab dan amanah yang telah diberi, amin...)..

kawan-kawanku semua, kalau rasa-rasa korang pernah rasa keadaan macam nie or bakal merasa x lama lagi, nasihat daripada yang pakar sepakarnya nie korang dengar ler..Korang anggap apa yang korang buat adalah untuk dapatkan pengalaman n sentiasa ikhlas dalam apa jua kerja yang korang buat..InsyaAllah korang akan dapat elakkan daripada perkara-perkara yang x diingini n seterusnya berjaya dalam apa juga yang korang buat..InsyaAllah...

p/s : Jangan pernah mengaku kalah sebelum anda benar-benar kalah dan tumpas. Berusahalah tanpa mengenal erti jemu kerana pastinya anda akan memperolehi keberkatannya....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peluang Kerjaya Jururawat

Peluang Kerjaya Jururawat
Rebutlah Peluang Kerjaya Ini..Budak Pj doakan kalian semua berjaya kelak....peace :)