Ahad, 29 April 2012

Aku DaLaM DiLEma

Assalamualaikum w.b.t dan Salam 1 Malaysia...

Di tengah malam yang sepi ini, tetiba terkeluar idea untuk aku mengupdate blog aku nie..haha..tapi kenapa tajuk die macam sundal jerk..hahaha..anyway, lepas korang baca dekat bawah nie baru korang akan taw kenapa tajuk entry aku kali nie macam di atas..peace..

sebelum aku cakap pape korang tengok dulu gambar yang aku baru snap daripada facebook..malas nk wat printscreen..hahaha..

maaf ler sebab agak blur sikit...edit sikit tadi...hahaha

Inilah mesej yang aku dapat daripada sahabat yang turut serta dalam karnival KAGUM yang bakal berlangsung seperti yang korang tengok dalam gambar dekat atas tu...

Aku memang tercalon untuk satu acara tapi aku dalam dilema sangat sekarang nie..hurmm..tak taw nak pilih mana satu. sebabnya perkara-perkara macam nie berkait rapat dengan pembelajaran aku dekat IPG nie...

sebenarnye entry nie adalah kesinambungan daripada entry aku yang lepas..kalau korang dah bace entry yang lepas so, korang akan faham ape aku membebel nie..hahaha..

Masa dekat group facebook tadi, sempat ler aku membebel sikit-sikit berkenaan dengan perkara nie. AKu juga ada suarakan perkara yang aku risaukan nie..hahaha...

hahaha...amacam ayat yang aku gunakan di atas..rasa-rasanya ada certain
 pihak yang akan terasa tak dengan statement aku nie..hahaha...
Puas hati aku... :p

Lepas aku membebel-bebel sikit sebanyak berkenaan dengan perkara nie, aku keluarkan statement di atas..kalau korang xdapat baca xpe..aku tulis semula khas untuk korang semua..

-----> aku xnak masok KAGUM. sekarang pun patching aku dah belambak. Nanti kena turun latihan teros xboleh amek exam. kalau boleh pon dengan surat amaran keras. paling aku tak suka surat amaran keras tue dapat dekat penjaga & penjamin. then penjaga syak macam2. buat malu aku jerk.. AKu rela tak masok KAGUM dan pergi kelas supaya kehadiran aku cukup untuk amek exam. Sekian <---


Maaf ler kepada yang akan terasa dengan statement aku nie..yang penting bukan orang bawah yang terasa tapi orang yang berada di atas. Inilah yang berlaku semenjak berlakunya pertukaran orang atasan. hahaha..masuk politik sikit.

Bukan aku sahaja yang melalui dilema macam nie bahkan ramai lagi atlet IPG nie yang sewaktu dengannya. Masuk acara sebab nak banggakan IPG sendiri then bila nak exam dapat surat. Kalau surat biasa xpew jugak tapi surat amaran keras. Tup..tup dapat kol daripada penjaga di kampung. Yeler, terkejut dapat surat daripada pihak IPG macam surat yang aku sendiri dapat...Mau tak terkejut bila aku sendiri pun terkejut jugak kan..hahahaha.

Surat tue menyatakan bahawa anda layak menduduki peperiksaan dengan amaran keras. Waaaaa....bestnye jadi student IPG nie kan..buat jasa untuk IPG sendiri pun dapat surat amaran..Amacam derr!!! hahaha...

So, beralaskan kepada pengalaman yang lalu, aku mulai rasa kurang senang dengan perkara macam nie..Dah ler ada training selama seminggu..Takkan aku nak tinggalkan kelas selama seminggu. Of kos aku akan dapat surat amaran keras lagi tahun nie..Takpun memang xdapat amek exam terus..hahaha

So, aku buat keputusan untuk tidak turut serta dalam karnival ini. Kalau terpaksa masuk pun aku tak akan turun untuk latihan selama seminggu..Biar ler apa nak jadi..hahahaha..

Asalkan aku dapat amek peperiksaan akhir semester tanpa sebarang SURAT AMARAN KERAS daripada "pihak" tersebut..

teringat semula kata-kata ibuku "Tak payah nak kalut dengan benda-benda lain sampai tak boleh nak ambek exam"...hahaha.. likes sgt2 apa yang mak aku cakap nie...


nota kaki : Kali nie aku memang dah nekad dah weyhh..hahaha..Tak nak perkara yang sama berulang lagi..Kepada atlet-atlet yang lain, aku doakan kejayaan korang semua..peace :)

ok..dah mula tension..layan lagu kejap..hihihi
hahaha...layan dulu erk...mesti korang pon rasa panas jugak baca entry aku nie..sejukkan dulu hati korang dengan lagu nie..hahaha..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peluang Kerjaya Jururawat

Peluang Kerjaya Jururawat
Rebutlah Peluang Kerjaya Ini..Budak Pj doakan kalian semua berjaya kelak....peace :)