Selasa, 17 Julai 2012

DUIT KERTAS RINGGIT MALAYSIA TERBARU!!!!

Assalamualaikum w.b.t dan Salam 1 Malaysia...


Entry nie aku saja nak tulis sebab kebosanan di malam hari.. Dok belek-belek dekat internet last-last aku jumpa artikel yang sangat menarik iaitu berkenaan dengan WANG @ DUIT.. Waaaaa..cerita pasal duit nie boleh buat aku jadik gelap mata nie..hahaha...


Tapi aku nak cerita pasal duit baru yang terkini dan aku rasa sampai sekarang still belom ada lagi dikeluarkan oleh BANK NEGARA MALAYSia..Aku pun tunggu juga untuk dapat duit yang baru tue.. Lepas jer baca artikel tue aku cuba menjejak gambar berkenaan duit baru nie dan akhirnya aku dapat juga....




haaaaaaaaaaa..... nie sume duit-duit RINGGIT MALAYSIA(RM) yang bakal digunakan selepas nie pula.. nampak macam lebih menarik dan cantik. Biasalah kan, kalau semua sektor nak perubahan bank negara juga kena buat penambahbaikan dan perubahan die sendiri kan..hehehe..


Aku harap aku akan dapat duit baru nie secepat yang mungkin..hahaha...


kalau sebelum nie kita pernah kenal dengan sejarah duit pokok pisang..hahaha..ape tue duit pokok pisang?? Duit pokok pisang nie adalah duit yang pernah digunakan satu ketika dulu masa zaman Jepun..hahaha.. Masa tue jepun gunakan duit pokok pisang di Tanah Melayu (back to the history)


GAMBAR HIASAN
Kenapa aku story pasal duit pokok pisang nie plak?? sebab dia menarik dan mempunyai sejarah yang tersendiri. hahaha..Sentimental Value..lalalala..


Then selepas negara semakin maju berkembang dan duit kertas yang aku dan korang gunakan semenjak beberapa hayat kebelakangan ini hingga sekarang, aku rasa daripada aku kecik kot..kita gunakan 1 pattern duit kertas RM..


GAMBAR HIASAN


Duit jenis macam nie ler yang telah digunakan sepanjang umur hidup aku sehingga sekarang..hehehe...
Namun begitu, pada pendapat aku mesti ada reason tersendiri kenapa wang kertas ditukarkan lagi bentuknya. Mungkin kerana kualiti lebih baik berbanding yang lama..


p/s  : Sapa-sapa yang dapat dulu duit baru nie sila bagi dekat aku duit tue..hahaha...Semangat jer rasa nak dapatkan duti baru yang bakal dikeluarkan kelak..hehehe...


MoneY-  - - - - - MoNeY - -  - - -- - MoNEY - - - -- -- -











Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peluang Kerjaya Jururawat

Peluang Kerjaya Jururawat
Rebutlah Peluang Kerjaya Ini..Budak Pj doakan kalian semua berjaya kelak....peace :)