Rabu, 10 Oktober 2012

PERTANDINGAN MEMASAK GERKO KEMAHIRAN HIDUP

Assalamualaikum w.b.t dan salam 1 Malaysia..

Alhamdulillah aku baru jer selesai satu lagi tugasan untuk semester 6 nie..Tugasan ni melibatkan tugasan untuk Gerak Kerja Kokurikulum (GERKO) aku iaitu Kemahiran Hidup. Tugas yang kitorng kena buat ialah memasak...memasak???? hahahaha...dah macam masa zaman-zaman sekolah dulu ler..kalau geng2 student perempuan masok Ekonomi Rumahtangga(ERT) komfom ade bab memasak punya kan..

Tak terkecuali jugak dengan rancangan tv masterchef yang orang dok layan sume 2..hahaha..semalam aku tengok sume nak tunjuk macam dia pernah masok rancangan masterchef jerk..tapi seronok..sume orang wat kerja sama-sama. hehehe...

walaupun sebenarnye pensyarah nak suruh buat pertandingan tapi last sekali sekadar jadi masak sebab suka-suka..itu yang lebih fun..hehehe...masak sedap-sedap lepas tu makan sendiri. Semua buat masakan ikut kepakaran masing-masing. ada yang masak telur bungkus, nasi ayam, kari ayam, spaggeti, pizza pun ada kalau korang nak taw..Perghhh~ memang berbakat budak-budak persatuan KH nie wa cakap lu....hehe

dah settle jer memasak dan tibalah masa paling ditunggu-tungu...Time to EAT!!!!!! hahaha..sape tak suke makan masakan sendiri kan..dah lepas penat lelah masing-masing memasak, so nak pulak rasa sedap ke tak masakan sendiri. ada yang terhangit ke tak..hehehe..masa tu semua gelak dalam hati pasal masakan masing-masing. ada jugak yang puji dalam hati sendiri.."emmm...sedapnye aku masak..dah boleh jadi calon isteri camnie" ayat pelajar perempuan SAHAJA. hahaha

best sangat dapat memasak ramai-ramai macam nie..hehehe..dan paling best dapat belajar resepi memasak yang baru plak..hahaha..so, boleh dah try memasak resipi yang baru plak pasnie kan... yukk cuba jom!!!..

ok...sebelum aku tutup coretan aku nie..aku nk tayang beberapa gambar sepanjang aktiviti memasak semalam..hope u all terliur tengok masakan kitorang..hehehe...

Peace yowwwwwwwww!!


ok..budak nie tengah dok potong buah mangga..nak buat desserts..ngee :)


selepas penat memasak..jom bergambar pulak dengan teamate yang super pandai memasak nie..

masak nie diberi nama nasi berlauk sup dan begedil...hahaha

yang nie paling special..ayam pansuh..Sarawak mari..sedapppp

nie korang nampak macam pizza kan?? soo..memang pizza ler..haaa

masakan daripada team aku...kari ayam bersama desserts yang dah cair dah...

sapa nak rasa masakan kumpulan all boys..hahaha..diorg masak telur bungkus...

sekali lagiiiii...kari ayam...hmmmmm..sedapppppppp

dan yang terakhir sekali aku punye desserts...ice-cream dia xletak lagi sebab takut cair..haha

** kalau korang ada pape komen tambahan or nak mintak resepi boleh ler tinggalkan korang punye komen..kalau mintak resepi aku akan cuba cari. lepas tue next entry aku kasi dekat korang..hehehe...

2 ulasan:

  1. fuyohhhh2 ! blog dia dah lawa . haha ! =D
    lohhh . knape tak masak belut ? dengor cite terror bebenor~ =P

    BalasPadam
  2. hahahha...xdeler lawa mana pon..edit skit2 jerk time rajin..kah3x..waaaaaaaa..masak belut? mne nak carik weyhh

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peluang Kerjaya Jururawat

Peluang Kerjaya Jururawat
Rebutlah Peluang Kerjaya Ini..Budak Pj doakan kalian semua berjaya kelak....peace :)